Sărăţele cu branză Cheddar si cascaval Gruyere




Zapacita cum sunt, am uitat cu desavarsire ca mai am de postat o reteta care nu trebuia sa lipseasca de pe blog zilele astea :). Va spun din start ca nu sunt prietena cu aluaturile facute din drojdie, cred ca am eu o chestie asa...sa zicem ca nu ma plac pe mine aluaturile astea, ca nu prea imi cresc asa cum ar trebui. Pai bineinteles ca nu cresc cum trebuie, pentru ca eu nu am niciodata rabdare sa las aluatul sa isi faca treaba singur, pentru ca sunt neindemanatica atunci cand este sa manuiesc aluatul, dar asta...e alta treaba! :) Dar de dragul saratelelor, nu m-am dat in laturi de la a face aluatul asta cu drojdie, mai ales ca nu a trebuit sa il las sa creasca. M-am jucat doar un pic cu drojdia, si cam atat! :) Am avut eu o mica dambla sa pun branza Cheddar pe deasupra saratelelor, ca sa arate asa...si mai delicioase! :) Desi am promis demult dragei mele Violeta ca particip cu aceste saratele la Provocarea lunii februarie organizata de catre ea, m-am trezit astazi ca de fapt este ultima zi din luna si ca nu mai am timp sa postez reteta! Asta dupa ce acum ceva timp m-am conformat cerintei ei si am postat Cupcakes cu inimioare. Asa ca repede, repejor vin si va zic:

ne trebuie urmatoarele:

500 g faina de grau
25 g drojdie 
200 g unt
4 linguri smantana
1 ou
1 lingurita zahar
50 ml lapte
1/3 lingurita sare

pentru topping
1 ou
1 lingura lapte
2 lingurite paprika dulce
200 g branza Cheddar
150 g cascaval Gruyere
mac
susan

intr-un castron incapator am amestecat faina cu sarea. Drojdia 



am amestecat-o cu zaharul si laptele si am lasat-o in seama ei pentru vreo 15 minute


dupa 15 minute, arata asa! :) buuun, deci drojdia nu ma iubeste pe mine!


in castronul cu faina am pus drojdia crescuta, untul moale la temperatura camerei,  smantana, sarea si oul


am framantat pana am obtinut un aluat potrivit de tare pe care l-am invelit intr-o folie alimentara si l-am dat la frigider pana a doua zi. Voi puteti sa-l lasati doar cateva ore, eu in ziua aceea nu am mai avut timp de el.




a doua zi am scos aluatul de la frigider si l-am impartit in 2 bucati din care am intins 2 foi de aluat


intr-un castronel am amestecat celalalt ou cu laptele 


apoi am adaugat cele 2 lingurite de paprika dulce


cu acest amestec am uns foile de aluat. Paprika dulce am folosit-o tot pentru culoare. Daca va tin emotiile, atunci folositi paprika iute. Cred ca ar fi si mai bune! :)



peste care am presarat cascavalul gruyere


si branza cheddar


pe o foaie am presarat mac, iar pe cealalta am presarat mac si susan. Nu-mi pomeniti de chimen, ca nu-mi place! :)

am taiat bastonase potrivite din acest aluat, le-am asezat in tava



 si le-am dat la cuptorul incins la 200 grade C pentru 20 de minute



voilla! :)


mi-au iesit fix 2 tavi! :)


iar restul....e tacere! :)


nu cred ca are rost sa va spun cum sa le consumati


sau cu ce bautura sa le acompaniati :)


stiu doar ca le veti papa pe nerasuflate! :)


 eventual alaturi de prieteni! 


eu una va spun sincer ca la noi nu au rezistat pana a doua zi :)


Enjoy! :)

Etichete: